1000 km za 17 minuta
1000 km za 17 minuta: CATL predstavio prvu 4C bateriju na svetu sa ultra-brzim punjenjem
1000 km za 17 minuta punjenja
Kineski proizvođač baterija CATL nastavlja da unapređuje tehnologiju baterija za električna vozila sa ciljem razvoja jedinice napajanja koje se brže pune i većeg su dometa. Gigant proizvodnje baterija za električna vozila dominira industrijom i u 2024., sedmu godinu za redom. Upotreba CATL-ovih baterija u električnim vozilima dostigla je 259,7 GVh 2023. godine, dok je na globalnom nivou ukupna upotreba baterija u električnim vozilima porasla na 705,5 GVh, te je CATL-ov udeo na tržištu dostigao 36,8% u 2023. godini, skoro 21% ispred svog najbližeg rivala, BYD-a.
Prošlog leta, CATL je predstavio svoju Shenking super-brzo punjivu bateriju, koja sa 10 minuta punjenja može da pređe 400 km. Najnovija baterija CATL-a, Shenking Plus, koristi jeftiniji i napredniji litijum-gvožđe-fosfat za još brže punjenje. CATL je objavio da je nova baterija prva na svetu sa 4C ultra-brzim punjenjem, kod koje se postiže domet od 1.000 km za 17 minuta punjenja. Čak i pri ekstremnim temperaturama do -20°C, novu bateriju je moguće super-brzo puniti.
Da bi poboljšao gustinu energije, CATL je u proizvodnju uveo svoj patent trodimenzionalnog materijala u obliku saća. Kao rezultat, Shenking Plus ima gustinu energije od 205 Vh/kg, što je uporedivo sa većinom tradicionalnih NCM baterija. LFP baterije su obično jeftinije, ali je poznato da nude nižu gustinu energije. CATL-ova nova baterija to menja. U januaru ove godine, CATL je najavio smanjivanje cene LFP baterija po kVh za ogromnih 50% do sredine 2024.
U sledećem video prilogu možete pogledati lansiranje CATL-ovog proizvoda 2024.
U februaru 2024., CATL je formirao „all-star“ liniju sa drugim kineskim proizvođačima automobila i baterija, kao što su BYD i NIO, za razvoj novih solid-state baterija. BYD i CATL već isporučuju baterije za Teslu, Ford, BMV, Tojotu, Kiju, Mercedes-Benz i Tojotu.
Uz još jeftiniju, napredniju tehnologiju baterija, CATL će omogućiti da više kupaca širom sveta pređe na električna vozila.
Iako je većina proizvođača automobila najavila svoje planove za razvoj baterija, nije jasno kako planiraju da idu u korak sa CATL-om.